April 24, 2008

Teacher...i alredi made it!!!

Smlm...aku men ym ngn kazen aku n skrng dier study kat UKM...
Same ages with me but she alredi final year...
n when i'm chating with her sudenly i remember 1 story...
story bout life after spm...
my kazen masuk matrix n i???masuk form 6 je...
n dat tyme ol in my family mcm look down to me...
n compared me wit her...
but 4 me it's ok...

N also remember, wen i was in secondary 4,
i fail my add math test...
n my teacher call me n diri dpn kelas...
she said, "awak nak jadi apa apiz???ha, awk nak masuk U...tapi nak masuk fakulti orang2 bodoh mcm fakulti sastera, pusat sukan, pendidikan,....ha???igt muka awk layak nak masuk fak org pandai mcm sains, math, akaun kalau blaja men2???ai...cuba ah jadi manusia skit"...
Believe it???dat wat my teacher Scoled me 4 yearz ago...
(i degil tyme skul lu, rambut x sah x panjang n baju keluar)

but wat i can say now, i'm proud of myself...
enter form 6...n the only one Sek Men Bandar BAru Uda yang masuk UM mlalui Form 6....
The rest???after SPM, masuk UITM, n matrix, n poli, n alredi 40% kena tendang b4 grad except matrix...

ME??? UM...i'm not proud for myself at all...
my proud for my FAMILY...coz people around stop talkin cock bout eiter apiz can do it or not...
n Teacher...my luvly add math teacher....
again...i alredi made it...
if i meet u again, i will show u dat i alredi made it...
n remember....do things dat u like...
i love history....it is alredi part of my life like u add math part of ur life...
may i ask u???
teachernye history time spm dpt bape???
same wit my Add math result ka...
nway...tanks coz ajar i add math...
n dun look down towards other person...

sowi if i'm emotional....
n again....PEOPLE CAN CHANGE!!!

1 comment:

Z a F said...

me lagi teruk..
i suck in pendidikan islam..
history part n baca/hafal ayat..
confirm a kne marah ustaz.. dpn kls gak...
tp x a fail cam ko..
since form 1 - matrix..
bayangkan a kat skolah cina 2 mn ad strict sgt.. msk je skolah mnengah trs jd blur2... time matrix dpt je aku bc, tp ustaz 2 mrh gak sbb ak x bc dgn proper tune(d singing tune).. haizz.. i tried my best.. i work hard on it.. but still .. they never give encouragement/advice.. so sad kan.. i tried to be nice/seeking advice with them but they just marah2... i dunu y.. owes make me down o~ =.='
n now u know y i dont like pendidikan islam..